מחזירים את השליטה לחיים
My Control
ו
ו
ו
ו
ו
חיפוש:

5 טיפים לקידום העסק בתקופת המשבר הכלכלי

בעלי עסקים, מנהלים, ועצמאים רבים שאנו נפגשים עמם בימים אלה, שואלים איך שורדים את הימים הללו ואיך עוברים את התקופה הכלכלית הקשה בה אנו נמצאים.


עסקים רבים בוחרים כפתרון ראשון בחסכון וצמצום עלויות. המחשבות מובילות לביטול תקציב השיווק, פיטורי כוח אדם, הורדת תקציב הכשרות והדרכות לעובדים ולעצמם. אבל פעולות קיצוץ אלו לא יוציאו אתכם מהמשבר. תופעת הספיראלה הפוחתת מדברת על כך שברגע שהעסק מתחיל לצמצם, לחסוך, ולחסוך עוד יותר, מתחילה תגובת שרשרת שבסופה העסק קטן יותר, חלש יותר והפסדי יותר.


נכון, מאפייני תקופה שכזו הם ירידה בהכנסות, כמות הלקוחות החדשים הפוקדים את העסק, מצלצלים ומתעניינים פוחתת. תזרים המזומן מתחיל להיות מוגבל יותר, והעודף בו תכננו לעשות שימוש לשיווק נוסף מצטמצם. מצד שני, בתקופה כזו חשוב לדחוף חזק קדימה ליצירת לקוחות חדשים, הגדלת נפח המכירות ומערכת הכלים והמוכרנים לחוג הלקוחות הקיים. עסק יתקשה לשרוד באמצעות צמצום, ללא שיווק, ובלי להשקיע במלוא המרץ במכירות חוזרות.

 

5 טיפים לקידום העסק בתקופת המשבר | איתן זכריה

5 הטיפים הבאים יעזרו לעסק שלכם לשרוד את המיתון:

ניהול השיווק - פרסמו ובצעו קידום מכירות שעבד בעבר באפיקים שהוכיחו עצמם. יחד עם זאת, הקצו 25% מהתקציב לניסיונות שיווק ומכירה חדשים. את תקציב השיווק שתקבעו: "בזבזו", הוציאו ,אל תחסכו בכך כי זו יכולה להיות התחלת הסוף.

 

שירות במקום הראשון! דאגו להעניק ללקוחות שירות יוצא מהכלל. בתקופה כזו שוחחו עם העובדים וצוות המשרד, התייחסו אליהם טוב ובאמפתיה. החדירו בהם מוטיביציה, הסבירו להם כי זהו זמן מלחמה של מוצרים, למתחרים מוצרים דומים, הקרב הוא על החבילה הכוללת - איזה שירות יקבל הלקוח. שירות מקצועי, תחושה של ביטחון, אדיבות חיוך נעים (המגיע מהלב), להתעניין בצורכי הלקוח עד תום (גם אם הגיע עם תלונה..). לוודא שהלקוח סיים את נקודת המגע עמכם כך שעבר חוויה שיזכור אותה לטובה!

 

•  הוציאו את המקסימום מכול מכירה. ירידה בכמות לקוחות לא בהכרח חייבת בירידה במחזור. ההתגברות על כך אפשרית באמצעות תהליך מכירה מיומן. גייסו את המוכרים וכל צוות המשרד לנצל את הפוטנציאל עם קונה - לקוח . יש להקדיש יותר זמן ומחשבה לכול תהליך השפעה ומכירה ללקוח, זה יניב תוצאות.
פתחו טכניקות להגדלת המכירות מהלקוח, בנו משפחות מוצרים ושירותים שהולכים יחד, דמי שירות בסיסיים ועוד.

 

השקיעו בחוג הלקוחות הקיים שלכם - הם מכרה הזהב! טפחו את הלקוחות שמכירים כבר את החברה, השירותים והמוצרים שלכם, בכל שנות פעילות העסק. למדו אותם לעומק, הכינו להם עלונים מיוחדים, כתבו להם מיילים, הודעות sms (התחשבו בחוק החדש המגביל זאת). העניקו מבצעים והטבות מיוחדות ללקוחות הללו תוך ניסיון להתאים להם מוצרים ושירותים ספציפיים. אם אין לכם רשימה מסודרת, המידע נימצא בחשבוניות ובקלסרים הישנים שלכם, הפכו אותם לכסף עוד לפני הפנייה וההשקעה בלקוחות חדשים.

 

יוזמת שיתוף פעולה - שיתופי פעולה הם מקור מעולה ליצירת לקוחות חדשים ולמתן ערך מוסף ללקוחות שלכם. שיתופי פעולה עם השכנים, חוג המכרים העסקיים.

 

הפעולות פשוטות יחסית, צריך לחשוב מה עושים, ופחות לקטר ולפחד. אמנם במיתון העסקים נפגעים ונחלשים, ואת זה אי אפשר לשנות, אך את הפעולות והתוצאות בעסק שלכם כן תוכלו לשנות!

 

המחבר הוא איתן זכריה, מנכ"ל My Control. אודות איתן זכריה

מפת אתר     עיצוב: יעל סלע     אפיון והקמת אתר: רומי יצחקי     © כל הזכויות שמורות ל-My Control ולאיתן זכריה 2011.