מחזירים את השליטה לחיים
My Control
ו
ו
ו
ו
ו
חיפוש:

המדריך לחסכון בהוצאות המזון

כולנו רוצים להפחית בהוצאות הבית אבל לעיתים זקוקים לעזרה ביציאה למסע. כל מה שאנחנו קונים נראה לנו חיוני, ולעיתים נראה שאין מאיפה לקצץ. אז מאיפה להתחיל? הדרך היעילה והמהירה ביותר היא לגשת ולטפל בהוצאות המזון וחומרי הניקוי וטואלטיקה.והמדריך הבא יעזור לכם לצאת לקניות מושכלות במקום לצאת עם חור בכיס, וההבטחה – מאות ₪ חיסכון מדי חודש.

 

המדריך לחסכון בהוצאות המזון | איתן זכריה

למה להתחיל דווקא מקניות המזון?

סעיף קניות מוצרי המזון והטואלטיקה הוא מרכיב ההוצאות הגבוה ביותר לבית (אחרי הוצאות דיור), ומהווה כ-18% מסך ההוצאות הממוצעות למשפחה- 4000-2500 ₪ ויותר . הסעיף הוא גמיש, וההתנהגות שלנו משפיעה באופן ישיר ומשמעותי על גובה ההוצאה זו. לכן, שינוי דפוסי הקניות שלנו יכולים לייצר חסכון גדול ומיידי בהוצאות הבית. איך עושים את זה? בשינוי ההרגלים, צעד אחר צעד.

 

בחירת רשת השיווק

לפני שאתם שועטים לסופר הקרוב לביתכם, הקדישו תשומת לב לבחירת רשת המזון המתאימה לכם.
• חפשו את הרשת הזולה – בין רשתות השיווק השונות קיימים הפרשי מחירים של עשרות אחוזים. בחרו את הרשת שמציעה מחירים טובים על המוצרים המרכזיים שאתם רוכשים. באופן כללי, באזורי התעשייה מחוץ לערים תמצאו מחירים זולים יותר, ומומלץ לבדוק אותם.
• עשו סיבוב הכרות – אם החלפתם את מקום הקניה שלכם, הקדישו שעה לביקור מקדים במקום החדש, עשו השוואת מחירים ולמדו את המוצרים שאינכם מכירים. הטרחה הקטנה הזו שווה לכם חיסכון גדול לאורך הזמן.
• ערכו קניות בשוק – השוק מציע שילוב מנצח של מגוון, טריות ומחירים זולים. ובסוף היום, המחירים צונחים עוד יותר.

 

הכנה מוקדמת למסע הקניות

הדרך לקניות יעילות נפתחת בהכנה מדויקת עם כללים מוגדרים של "עשה" ו"אל תעשה".

 

"עשו":
• הכינו רשימת קניות מפורטת לפני היציאה מהבית. כך תהיו ממוקדים בביקור ברשת המזון, תרכשו את כל מה שאתם זקוקים לו, ותימנעו מרכישות אימפולסיביות. הכנת הרשימה מראש גם תאפשר לכם לשקול ברוגע האם אתם באמת זקוקים לכל מה שמופיע בה.
• הפחיתו מוצרי פרימיום - הסירו מרשימת הקניות מוצרים יקרים שאינם חיוניים, כגון: מיצים סחוטים, מזון מוכן, גבינות מיוחדות או מעדני ילדים.

 

"אל תעשו":
• אל תגיעו רעבים לסופר - כאשר אנחנו רעבים, אנחנו נוטים לקנות יותר מוצרים שאיננו זקוקים להם כדי "להשביע" את הרעב.
• אל תצאו לסופר עם הילדים והנכדים - חברתם נעימה אבל השתתפותם בתהליך הרכישה תגדיל את עלות הקניה ב-15% בממוצע.

 

מהלך הקניות

הישארו נאמנים למטרת הקניות ואל תתפתו להזדמנויות לא נחוצות שפוגעות לכם בתקציב.
• היצמדו לרשימת הקניות – אם לא חשבתם שאתם זקוקים למוצר כשהייתם בבית, אתם כנראה לא זקוקים לו פתאום רק כי הוא נוכח ומפתה מול עיניכם.
• השוו מחירים – עבור כל מוצר שאתם קונים, קיים מוצר דומה זול ממנו, של מותג אחר, יצרן אחר או גודל אחר.
• הימנעו ממבצעים – מבצע של "שלוש במחיר של שניים" מתאים לכם רק אם אתם באמת צורכים את המוצר בכמות משולשת בחודש הקרוב. אחרת, אתם סתם צוברים מוצרים, הופכים את הבית שלכם למחסן של הסופר, ומוציאים יותר כסף על המוצר מהכמות שאתם זקוקים לה.

 

ההמתנה בקופה

התור לקופה הוא נקודת חולשה ידועה, אל תיפלו בה. אחרי שנצמדתם לרשימת הקניות שלכם לאורך כל הביקור בסופר, אל תוותרו על העקרונות דווקא עכשיו.
• אל תוסיפו מוצרים לעגלה - אם הגעתם לקופה, כנראה שסיימתם את הקניות. המדפים שלידכם נועדו רק לפתות אתכם לקנות עוד בזמן ההמתנה בתור לקופה.
• הימנעו מהמבצעים בקופה – הקופאית מאוד נחמדה, אבל המוצרים שהיא מציעה אינם רלבנטיים לכם. אם הם אינם ברשימה שלכם, כנראה שאינכם זקוקים להם.

 

התשלום

הרגלי הרכישה והתשלום שלכם יסייעו לכם להיצמד לתקציב ולשמור על השליטה.
• הימנעו מקניה בתשלומים – הרכישה בתשלומים אינה כלכלית, ולאורך זמן אתם פשוט משלמים בזמן ההווה את התשלומים הקודמים שפרסתם.
• בדקו את סרט התשלום – ודאו שאין טעויות ברשימת התשלום, ושהיא כוללת את המוצרים שרציתם ובמחירים המדויקים שצוינו על המדפים.

 

לאחר הקניה

מזל טוב, סיימתם את מסלול המכשולים והמבצעים,ד והגעתם הביתה בבטחה עם המוצרים להם אתם זקוקים. אבל הדרך אינה מסתיימת, וניתן לייעל עוד קצת את קניות המזון בבית.
• בדקו שוב את סרט התשלום – למדו אילו מוצרים מהווים חלק ניכר ומשמעותי בחשבון. אם מוצרים אלו נרכשים על ידכם על בסיס שוטף, חפשו עבורם מחירי מבצע ברשתות מתאימות. אם נתקלתם ברשימה במוצרים שאינם חיוניים או שהם תוצאה של פיתוי רגעי, למדו להימנע מהטעות בפעם הבאה.
• צמצמו את "קניות ההשלמה" – לעיתים רבות, אנו מבצעים קניות קטנות "על הדרך" בנוסף לרכישות המסודרות והמתוכננות. קניות אלו בדרך כלל משולמות במזומן ואיננו כוללים אותם בתקציב. למדו היטב את הרכישות הללו: אילו מוצרים הן כוללות? האם מדובר בקניות מתוך דחף רגעי או במוצרי יסוד שנגמרו? ניתוח "קניות ההשלמה" יאפשר לכם להתאים את הכמויות הנדרשות לתקופה, ולשלב את הקניות הקטנות בתוך הקניות החודשיות המסודרות.

 

לסיכום, המפתח הוא פשוט: תכננו מראש, וקנו רק את מה שאתם זקוקים לו. גם אם נפלתם בפיתוי וקניתם מוצרים מיותרים או יקרים, חשוב ללמוד מהניסיון ולשפר את הקניה הבאה.
בהצלחה ובחיסכון!

 

המחבר הוא איתן זכריה, מנכ"ל My Control. אודות איתן זכריה

מפת אתר     עיצוב: יעל סלע     אפיון והקמת אתר: רומי יצחקי     © כל הזכויות שמורות ל-My Control ולאיתן זכריה 2011.