Please reload

פוסטים אחרונים
פוסטים נבחרים

בהלת הקניות מגיעה בסוף לכרטיסי האשראי

April 3, 2010

לכל ערב חג, יש את מוצאי החג שלו. לכל גיהוץ נלהב של כרטיס האשראי יש את רגע החיוב בחשבון. אל הרגע הזה, צריך לכוון את עצמנו, עוד לפני שאנו יוצאים מהבית ונשטפים במראות המפתים של חלונות הראווה. רסנו את בולמוס הקניות (*חלק מפרטי הכתבה עודכנו לשנת 2017)

 

דקתלון, רשת מוצרי הספורט הצרפתית המתמחה במוצרים מוזלים פתחה את החנות הראשונה שלה בראשון לציון, והקהל הישראלי הסתער. בצהריים כבר היו בחנות כאלף איש, וכמאה לקוחות נוספים המתינו בחוץ עד שיתנו להם להכנס. לקראת שעות הערב הודיעה החברה על סגירה מוקדמת של החנות.

 

אורך התורים בפתיחת החנות הראשונה של דקתלון, כמו גם ההתנהגות של הקונים שתועדה בכל מצלמת וידאו אפשרית, ממחישה היטב את העובדה שבתקופה הזו של השנה אנחנו בבולמוס, בלתי נשלט כמעט, של קניות.
 

אלא שלכל ערב חג, יש את מוצאי החג שלו. לכל גיהוץ נלהב של כרטיס האשראי יש את רגע החיוב בחשבון. אל הרגע הזה, אני מציע שנכוון את עצמנו, עוד לפני שאנו יוצאים מהבית ונשטפים במראות המפתים של חלונות הראווה בהם משקיעות החברות את מיטב הכשרונות הקיימים על מנת להשכיח מאתנו שהשמלה המדהימה הזו - יש לנו כבר 3 כאלה בארון. חיתוך הכתפיות של זו, המבהיקה אכן שונה במעט, אך עם קנייתה היא תצטרף לערימה המסודרת (או לא) בארון, שממנה, כמעט תמיד אנחנו מוציאים את אותם פריטים ולובשים אותם שוב ושוב.

 

את המושג "הסתפקות בעולם של שפע", אני מזכיר ולא בפעם הראשונה. זוהי תיאוריה צרכנית עולמית המספקת לנו את הכלים לשנות בקלות את הרגלי הצריכה מבלי לשלם מחיר כבד.

 

תיאוריית ההסתפקות (Frugality) גורסת כי עלינו לרכוש מוצרים בצורה מעט יותר מאופקת, ולנצל בצורה מלאה את המוצרים שכבר ברשותנו על מנת להאריך את משך השימוש בהם.

 

זה פשוט: במקום למלא את הארונות, נשתמש במה שכבר יש בהם. את המוצרים נקנה רק כאשר אנחנו באמת זקוקים להם ולא נאחסן לעייפה את הארונות במוצרים לשעות חירום פיקטיביות שלעולם לא יגיעו. לא מדובר במהפכה, אלא בשינויים קטנים שיעזרו לנו לשפר את איכות חיינו ואת מצבנו הכלכלי.

 

אז בקיץ הקרוב, במקום לקנות 3 זוגות כפכפים מדליקים, ששניים מהם יישארו בארון עד החורף, נקנה רק שני זוגות - ננעל אותם בהנאה ונתקרב עוד קצת לחיים בהסתפקות.

 

אל תחכו לדיווח מחברת כרטיסי האשראי

הכתבה הזו תפגוש אתכם אחרי מסעות הקניות של החג. מהניסיון שלי בתהליכי ליווי והדרכה עם משפחות, זהו רגע מצויין, כאשר אתם קרובים ל"התרחשויות" לבצע "תחקיר אירוע". אל תחכו עד לחודש הבא בו יגיעו דיווחי כרטיסי האשראי והכל יראה כמו היסטוריה רחוקה שאין איך לשנות אותה.

 

כך תעשו זאת:

1. ערכו רשימת מצאי של הקניות – הוציאו את כל ספחי כרטיסי האשראי ממסעות הקניות והפכו אותם לרשימה מפורטת של מה קניתם ובכמה.

 

2. מיינו לפי סוגי ההוצאות השונות: מתנות, ביגוד והנעלה, פריטים לבית, לילדים – ביגוד והנעלה/מתנות, מוצרי חשמל וכו'.

 

3. במידה ואתם מנהלים תקציב מסודר – בדקו האם ההוצאות עומדות בתקציב החודשי שתכננתם או האם חרגתם ובכמה. במידה ולא, זה יכול להיות הרגע המתאים להתחיל.

 

4. נתחו את האירוע עם בני הבית השותפים – האם קניתם סט אוכל שאין לו מקום בארונות? קנקן שתייה צבעוני שיצטרף אל שורה של קנקנים? מה מספר החולצות בארון של הנער המתבגר שלכם לאחר קניית 2 החולצות החדשות? וכך הלאה.

 

5. בדקו איזה מהקניות ניתן היה לקנות בזמן מתאים יותר, כאשר המחירים יפחתו, בסוף עונה לדוגמא, שתהיו פחות לחוצים, שיהיה לכם פנאי לנסוע לחנות שאתם יודעים שתוכלו לקנות את אותו הפריט במחיר זול יותר. שאולי אם תדחו את הצורך, הוא יעלם.

 

6. אל תצטערו על חלב שנשפך. נהניתם מכל רגע אני מקווה.

 

7. הסיקו מסקנות וקבלו החלטות – איך תצאו למסע הקניות הבא שיהא מושכל, יעמוד בתקציב ויענה על צרכים אמיתיים, לא מדומים, לא כאלה שאנשי השיווק עמלים על פיתוחם בקרבנו.  בתקציב ויענה על צרכים אמיתיים, לא מדומים, לא כאלה שאנשי השיווק עמלים על פיתוחם בקרבנו.

 

הכתבה פורסמה באתר YNET

SHARE
Please reload

עקבו אחרינו
Please reload

חיפוש ע"י תגיות
Please reload

ארכיון
  • Facebook Basic Square